woensdag 8 juli 2009

Teveel van het goede?

Na 'Canada' even tuin en huis op orde gemaakt, toen naar Groede, caravan mee naar huis genomen, deze schoongemaakt, naar de stalling gebracht en naar Van Haerlemlaan 11 te Castricum vertrokken.

De bewoners van deze mooie bungalow dicht aan zee, Anke en Clemens, hebben ons gevraagd hun have en goed te bewonen en voor zover nodig bij te houden tijdens hun vakantie.
Voorheen bewoonden we vaker hun huis aan de Wilhelminalaan, brachten daarin verschillende hollandse zomers door.
De omgeving is ons bekend, biedt mogelijkheden tot steden - en bliksembezoek bij Thomas en Femke.
Mijn 'vrije leven' overdenkend overvalt me soms de paradoxale opdracht, dikwijls door Peter van Straaten uitgetekend: 'Geniet Nou Eens!' en de uitspraak: "Niet het Vele is goed, maar het Goede is veel".
Ik ben een aanhanger van de levenswijze om te zoeken naar balans, trachten te leven in harmonie.
Is er een disbalans ontstaan tussen 'in beweging' en 'rust', tussen dynamiek en stabiliteit, tussen thuis en uithuis, tussen verlangen en voldoening, tussen beleving en verwerking?
Het gevoel weg te zijn geweest is er pas bij de verwerking, als de foto's zijn ingeplakt de verhalen opgeschreven.
Dat vraagt rust en tijd.

'Canada' is opgetekend, nu zal het nog een aantal malen aan de hand van het boek tot me genomen worden om het vervolgens op te kunnen bergen.
Maar, zo fluistert mijn ongeduldduiveltje mij in, Groede dient nog te worden geĂ«valueerd... en beleef de indrukken hier in Noord Holland intens...en bereid het verblijf in de ArdĂȘche (september) en de verkenning van Berlijn (oktober) goed voor...!!

We amuseren ons te pletter.

Geen opmerkingen: