woensdag 22 januari 2020

Bol.com

Omdat het bij Kerst ook gaat om de hoeveelheid uit te pakken cadeaus had ik voor mijn kleinkinderen last minute nog een drietal kleine bestellingen geplaatst bij het digitale warenhuis Bol.com.
Zoals gebruikelijk had ik vooraf met I Deal betaald.
De artikelen zijn een wit en een rood mondkapje te gebruiken bij het skiën en een elektrische aansteker.

Wie schetst mijn verbazing toen ik de mondkapjes in tweevoud ontving met daarbij een rekening om één bestelling van drie artikelen betalen.
Onmiddellijk Bol.com gebeld.
Hoe ik aan twee bestellingen kom?
Dan hebt u blijkbaar twee maal op bestellen gedrukt.
Nee.
Tja
Nee!
Geen probleem. U stuurt de mondkapjes gewoon retour. De dubbele bestelling van de elektrische aansteker zal ik corrigeren naar één.
En nog een fijne dag verder.

Volgende dag.
Ik ontvang twee elektrische aansteker in een envelopje van Bestdeal4you.
Geen retour-adres.
Met Billie gechat.
Nou dat kun je beter niet doen als je geen standaardvraag hebt.
Billie dacht dat ik hem in de maling nam, ik had hetzelfde idee.

Enkele dagen later ontvang ik een betaalmail van de drie artikelen.
Ik kies om te appen.
Ik kies de toon die het beste past bij mijn humeur.
Geïrriteerd.
Apje terug: De retour-bestelling van de mondkapjes is mogelijk nog niet binnen. En nee, ze zijn geen Bestdeal4you maar Bol.com.
Ik besluit te wachten.

Deze week ontving ik een mail met rekening. Voor een rood mondkapje, de elektrische aansteker en 3 euro kosten voor de herhaalrekening.
Het witte mondkapje heeft Bol.com dus gevonden!
Maar in die doos zat ook de rode.
Ik probeer Billie nog maar een keer uit, maar onze conversatie leidt wederom niet tot enig begrip van beide kanten.
In mijn account geef ik aan te willen retourneren om het adres van Bol.com te krijgen.
De aansteker verstuur ik in het zakje van Bestdeal4you met daarbij een brief die de geschiedenis en mijn gevoel op dat moment zo goed mogelijk weergeeft.

Mijn conclusie op het eind van de brief:
Bol.com is een prima bedrijf, maar als iets fout gaat, raak je snel verstrikt in een Kafkaäanse wereld, de wereld van de digitale systemen.

Rest me wachten met de dreiging dat de volgende herinnering verhoogt zal worden met nog eens 5 euro.

Riny hoort het allemaal aan.
Haar advies?
Misschien kun je het beste gewoon betalen!






Geen opmerkingen: